zaterdag 10 maart 2012

Kermis

Afgelopen voorjaarsvakantie was er kermis in Amsterdam-Noord. Ik, als kermisliefhebber, ben daar natúúrlijk naartoe geweest, meerdere keren zelfs. Deze kermis verdient geen schoonheidsprijs, en ook lijkt het alsof er elke keer weer minder attracties zijn, zoals er vorig jaar nog wel een reuzenrad stond en deze keer niet meer. Er is nog wel een leuk, klein achtbaantje ("Crazy Coaster"), een octopus, griezelhuis, bal-gooi dingen en nog veel meer. Maar vergeet ook niet: de grijpmachines....

Soms liggen er best leuke dingen in de machines, niet alleen van die lelijke knuffels, maar bijvoorbeeld een groot schattig schaap, of knuffels uit computerspelletjes. De Blackberry's, iPhones en iPads, daar begin ik niet aan, dat is pure geldverspilling. Maar toen ik Mr. Jummy - de bekende pop uit de Sultana-reclames - voor het eerst zag, was het liefde op het eerste gezicht. Ik móest hem hebben!

Maar natuurlijk werkten de grijpmachines weer eens niet mee. Telkens greep 'ie mis, of liet het ding Mr. Jummy weer vallen, terwijl ik maar bleef proberen.. Een keer had ik hem bijna, en als die vervelende grijp-hand wat beter vasthield zou ik allang beet hebben gehad, maar ja, zo werkt dat jammer genoeg niet.
Uiteindelijk begon ik me af te vragen hoe die grijpmachines zouden zijn afgesteld. Misschien gaf hij maar één op de 40 keer een zo'n knuffel, of nog minder vaak. Maar niemand heeft zin om de hele tijd te gaan wachten en te tellen om de hoeveel keer hij beet geeft. En ook terwijl ik toen bezig was de Sultana-pop te grijpen, waren er naast me wat mensen die wél beet hadden, meerdere keren zelfs. Puur geluk of zit er een trucje achter?

Uiteindelijk is het me niet geluk Mr. Jummy te grijpen, helaas. Maar ik wil nog steeds weten hoe de grijpers werken, dus als je de truc weet, of in iedergeval wel ooit iets hebt gegrepen (Mr. Jummy misschien?), stuur dan een reactie! :)

Ohja, en zoals jullie vast allang hebben gezien: ik heb m'n blog een nieuwe pimp gegeven! Daar mag je natuurlijk ook een reactie over sturen.

4 opmerkingen:

  1. Hee Robin,
    Wat leuk dat je weer begonnen bent! En wat schrijf je mooi over je pogingen om Mr. Jummy te pakken te krijgen. Ik kan je helaas (nog) niet aan een tip helpen, maar ik zal eens rondvragen...
    En de nieuwe look van je website vind ik ook heel goed, heel vrolijk. Echt lente!
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anneke,
    Dank voor je reactie :)
    Ga jij ook weer verder bloggen, nu het weer lente aan het worden is?

    Groetjes,
    Robin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi,

    De kermis is deze week ook in onze stad. Het is me gelukt om twee mr. jummy's te grijpen. Een belangrijke tip is ervoor zorgen dat je de knuffel die dichtstbij de opening zit, voorover laat vallen zodat hij half over het opening hangt en dat je dan vervolgens de grijper op de knuffel laat zakken waardoor deze naar beneden valt.

    Hopelijk kan je hiermee een mr. Jummy winnen.

    Groetjes,
    T.

    BeantwoordenVerwijderen

Om een reactie te plaatsen klik je eerst op "Profiel selecteren", daar kan je een profiel kiezen waarmee je de reactie plaatst. Je kan dat bijvoorbeeld via je Google-account of WordPress doen. Als je op geen van de opties een account hebt, kan je het ook anoniem doen (klik: "Anoniem") of bij "Naam/URL", waarmee je alleen je naam hoeft invullen.